Co leczymy ?

Zajmujemy się rehabilitacją ortopedyczną , neurologiczną, onkologiczną i kardiologiczną.
Np. usprawnianie po skręceniach stawów, złamaniach, artroskopiach, po endoprotezach, rekonstrukcjach więzadeł i ścięgien, po urazach mięśni, więzadeł, stawów, w bólach przeciążeniowych.
Rehabilitacją przy Stwardnieniu Rozsianym, SLA, chorobie Parkinsona i Alzheimera, udarach mózgu i urazach mózgowo-czaszkowych oraz usprawnianiem Pacjentów po operacjach onkologicznych jak i po zawałach serca, osłabieniu wydolności krążeniowej u seniorów.
Stosujemy różne metody, część z nich jest opisana na stronie jak np: kinezyterapia czyli leczenie ruchem oraz  masaż,a także inne metody np:  streching mięśniowy, PNF, liberalizacja powięzi.

MASAŻ

Masaż klasyczny jest to zespół różnych technik i chwytów manualnych. Techniki obejmują połączenie masażu leczniczego oraz masażu relaksacyjnego.
Celem jest zadziałanie na układ ruchu (mięśnie, ścięgna, torebki stawowe, okostną, kości) oraz skórę, tkankę łączną i tłuszczową. Na zakończenia nerwowe w skórze, a także na drodze odruchowej na układ krwionośny, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy, chłonny i narządy wewnętrzne.
Masaż klasyczny ma bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie. To idealne rozwiązanie dla osób chcących poprawić swoją ogólną kondycję psychiczną jak i fizyczną. Osoby żyjące w stresie, przemęczone pracą - to dla nich właśnie idealnym rozwiązaniem jest poddanie się regularnym masażom, dzięki którym zredukują kumulujące się napięcie w mięśniach.
Masaż działa przeciwbólowo, polepsza odżywianie tanek i regeneruje mięśnie ( tkanki są lepiej ukrwione przez co szybciej są zaopatrywane w tlen i substancje odżywcze), reguluje napięcie mięśniowe, poprawia istniejące zmiany układu kostnego, a także przyspiesza przemianę materii, relaksuje i odpręża.

DRENAŻ LIMFATYCZNY

Nieleczone obrzęki limfatyczne wpływają na miejscowe osłabienie immunologiczne, stanowią podłoże do rozwoju chorób dermatologicznych, mogą być przyczyną nawracających stanów zapalnych groźnych dla zdrowia. Skutkiem obrzęków może być również uczucie ciężkości, ograniczenie możliwości ruchowych, niedowłady i bóle spowodowane napięciem skóry, mniej lub bardziej odczuwane zaburzenia psychosomatyczne.

Terapię  stosuje się m.in. przy:

• obrzękach limfatycznych,
  • obrzęki pierwotne tzw. wrodzone uszkodzenia układu limfatycznego,
  • obrzęki wtórne powstałe np. po usunięciu węzłów chłonnych u kobiet lub jako skutek radioterapii,
  • obrzękach pourazowych (po zabiegach operacyjnych, towarzyszące złamaniom, skręceniom, uderzeniom, oparzeniom, kontuzjom sportowym),
  • obrzękach powstałych z powodu braku aktywności ruchowej (np. po udarze mózgu i po urazach mózgowo-rdzeniowych)
  • obrzękach lipidowych (bolesne obrzęki tkanki tłuszczowej - cellulitis)
  • obrzękach idiopatycznych (w przebiegu choroby reumatycznej czy zapalenia na skutek radioterapii)
  • po operacjach plastycznych, zabiegach kosmetycznych i pielęgnacji ciała.

Celem terapii obrzękowej jest doprowadzenie do zmniejszenia lub ustąpienia wywołanych obrzękiem dolegliwości, a co za tym idzie, utrzymanie lub przywrócenie zdolności Pacjenta do pracy, funkcjonowania w życiu.
Metoda ta składa się z kilku, powiązanych ze sobą części:

• manualny drenaż limfatyczny  - MDL,
  • terapia obrzęku (stosowana przy obrzęku limfatycznym),
  • terapia kompresji (uciskowa),
  • pozycje ułożeniowe,
  • terapia oddechowa.

REHABILITACJA PO MASTEKTOMII

Rehabilitacja po mastektomii jest jedynym skutecznym sposobem odzyskania pełnej sprawności psycho-fizycznej. Jest również ważnym i nieodłącznym elementem leczenia. Celem rehabilitacji jest powrót do poprzedniej jakości życia i najpełniejszego komfortu fizycznego i psychicznego.
Mastektomia jako zabieg chirurgiczny może powodować wiele następstw i niekorzystnych zmian, do których należą m.in. ograniczenie ruchomości i zmniejszenie siły mięśniowej kończyny górnej oraz obręczy barkowej, obrzęk limfatyczny kończyny górnej.

Cel i zadania rehabilitacji:

• Zwiększenie zakresu ruchów w stawach kończyny po stronie operowanej i obręczy tej kończyny;
  • Zwiększenie siły mięśniowej kończyny po stronie operowanej;
  • Zapobieganie zastojom chłonki w kończynie i okolicy zabiegu;
  • Zwalczanie obrzęku limfatycznego;
  • Korekcja postawy;
  • Oddziaływanie na psychikę chorej w celu uzyskania optymalnej adaptacji do zmienionych warunków życia;
  • Poprawa jakości życia;
  • Zmniejszenie dolegliwości bólowych.

W trakcie wykonywania zabiegów pacjentka otrzyma bezpłatny instruktaż jak należy dbać o rękę, jak stosować pozycje drenażowe oraz automasaż, Pacjentka nauczy się ćwiczeń, które może wykonywać w domu. Ilość zabiegów uzależniona jest od preferencji i potrzeb Pacjentki.